zaterdag 3 september 2011

Maandag

2, 3 en 4 juli 2011 (door Arnold)

Zaterdagmiddag 16.00 uur was de afspraak, inpakken en dat gebeurde bij Frank. Na het inpakken was er koffie met koek van Esther. Vervolgens samen naar Ben voor het afscheid. De koffie hadden we gehad, dus aan het bier. Een tegenvaller, Hans Flokstra moest helaas afzeggen. Marit was weer opgenomen in het ziekenhuis en Hans was thuis nodig. Hans en ik hadden een afspraak. Hans op zijn nieuwe Trek is veel sneller geworden en was een serieuze tegenstander voor mij geworden.

Zondagmorgen 4.45 uur heeft Frank, Johnny en AndrĂ© opgehaald is naar Borne gereden voor Herman en heeft vervolgens Vincent en mij opgehaald. 5.30 uur op weg naar La Douce France. Ruim 11 uur later waren we op de bestemming in Bourg d’Oisans. Alles is goed verlopen, maar het was wel weer bijzonder, o.a. de appeltaart op het asfalt van een parkeerplaats.








Maandagmorgen scheen de zon en leek het er goed uit te zien. Rond 11.00 uur zijn we op weg gegaan voor de Allemond, Les Deux Alpes etappe over 88 kilometer. Frank kreeg al snel last van een oude blessure en beknelde zenuw in beide bilspieren. Na 15 kilometer besloot hij terug te gaan. Balen voor hem dus! Na 20 kilometer kregen we de eerste beklimming. Een berg zonder naam, maar wel 1549 meter hoog. Ook de tweede beklimming na zo’n 45 kilometer had geen naam en was 1336 meter hoog. Als toetje hadden we vandaag Lex Deux Alpes een bekend ski-oord van 1651 meter hoog. Jammer dat het daar een beetje motregende en ook fris was. Rond 17.30 uur waren we terug op de camping na totaal 2160 hoogtemeters. Als enige had ik een hersteldrank bij me!
Het bier moest voor mij nog even wachten. Vanavond wordt besloten wat we morgen gaan fietsen. Een compliment voor Ben is op zijn plaats voor de mooie route!

Morgen een andere schrijver……..

Arnold.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten